Sommige strandpaviljoens doen het uitstekend, of het nu weer of geen weer is. Andere strandtenten moeten het stellen met een minimaal aantal klanten en hebben soms zelfs moeite om het hoofd boven (zee)water te houden. Vaak kan het verschil liggen in een andere aanpak ten opzichte van klantenbinding, promotie en assortiment. Hoe maak je je strandpaviljoen een even succesvolle onderneming als de concurrent die een kilometer verderop langs het strand zit? De zogenaamde Customer Relationship Management-software van lime-technologies.nl kan een flink verschil maken op dit vlak.
1. CRM-systemen helpen je om een groep trouwe klanten te werven
Het liefst wil je dat je strandpaviljoen vol zit met mensen die het gewoon heel gezellig vinden om langs te komen. Klanten die ook bij slecht weer en in het koude seizoen langskomen bij hun favoriete plekje aan de duinen. Zo’n goede relatie met je klanten kan je ontwikkelen door het klantbeheersysteem van lime-technologies.nl in te zetten. Elk contactmoment, of dat nou gesprekken met de ober, reserveringen aan de telefoon of e-mailtjes zijn, gaan in de database van de software. Daar kan je op elk volgend moment op teruggrijpen, en zo de klant het gevoel geven dat hij of zij méér is dan een nummer. Deze persoonlijke aanpak garandeert dat je gasten zich thuis voelen en dat ze regelmatig terugkomen.
2. CRM zorgt dat je je marketing gerichter kan inzetten
De databases van lime-technologies.nl hebben ruimte om zo’n beetje elk detail over de strandtoeristen en lokale bezoekers vast te leggen. Daarin kan je essentiële details over je bezoekers vastleggen, voor zover je die kunt achterhalen. Waar ze wonen, of ze kinderen hebben, wat hun favoriete borrelhapjes en drankjes zijn, en wat ze leuk vinden. Dat is allemaal waardevolle info om de volgende reclamecampagnes voor je strandpaviljoen op de juiste manier te voeren. Je weet namelijk voor wat soort aanbiedingen je bezoekers gevoelig zijn, welke (online) kanalen ze gebruiken en wat voor thema-avonden of gerechten aanslaan bij je clientèle. Daarmee geef je je toekomstige promoties de kracht om een maximaal aantal klanten op te leveren.
3. CRM maakt het mogelijk om meer partners en geldschieters te overtuigen
Hoe meer investeerders, sponsors en partnerbedrijven jouw strandpaviljoen heeft, hoe waarschijnlijker het is dat de zaak echt tot bloei komt. Een CRM-app van lime-technologies.nl biedt speciale modules die bedoeld zijn om leads binnen te halen, op het juiste moment aan te spreken en uiteindelijk te overtuigen om een steentje bij te dragen aan je zaak. Voor elke partij is er een eigen traject in de software:https://www.seniorweb.nl/computerwoordenboek/s/software, die met elke nieuwe stap uitgebreid kan worden. Zo komt de deelname van elke geldschieter stapje voor stapje dichter binnen handbereik, en ontwikkel je duurzame samenwerkingen die voor allebei de actoren een echte meerwaarde opleveren.